اینستاگرام شبکه اجتماعی پرقدرتی است که اولین بار در سال ۲۰۱۰ نسخه iOS آن منتشر شد و چندی بعد شاهد عرضه نسخه اندروید آن بودیم.
در ابتدا هدف این شبکه اجتماعی تنها به اشتراکگذاری تصاویر بود اما بعد از اینکه فیسبوک با مبلغ ۱ میلیارد دلار اینستاگرام را خریداری کرد، دائما بهروز رسانیهایی برای این شبکه اجتماعی عرضه شد. این روند دائمی بهروزرسانیها و اضافه شدن قابلیتهایی همچون امکان اشتراک ویدیو، استوری، امکان قرار دادن لینک در استوری و… باعث شد نه تنها کاربران زیادی جذب اینستاگرام شوند بلکه کسب و کارها هم به استفاده تجاری از اینستاگرام روی بیاورند.
روز گذشته اینستاگرام یکی از مهمترین بهروزرسانیهای کل زمان حیاتش را تجربه کرد و با ارائه قابلیت IGTV یا همان اینستاگرام تی وی، محدودیت اشتراک ویدیوهای ۱ دقیقهای را از بین برد. بنابراین از این به بعد کاربران میتوانند ویدیوهایی تا سقف ۶۰ دقیقه را از طریق اینستاگرام به اشتراک بگذارند.
امروز اینستاگرام علاوه بر رونمایی از IGTV، یک میلیاردی شدن تعداد کاربران فعال ماهیانه خود را هم اعلام کرد. با این اوصاف هر سه ماه یک بار تعداد کاربران اینستاگرام حدود ۵ درصد رشد میکنند که این رقم نسبت به سایر شبکههای اجتماعی همچون اسنپ چت و فیسبوک بسیار بیشتر است.
رشد تعداد کاربران اینستاگرام و گذشتن از مرز یک میلیارد کاربر فعال ماهیانه
آمارها نشان میدهد که اسنپ چت تقریبا با رشد ۲.۱۳ درصدی کاربران مواجه است و به این ترتیب تا سه ماه اول سال ۲۰۱۸ حدودا ۱۹۲ میلیون کاربر دارد. حتی فیسبوک هم که کمپانی مادر اینستاگرام است، از نظر رشد با اینستاگرام قابل قیاس نیست. فیسبوک با رشد ۳.۱۴ درصدی (۱.۸۶ درصد کمتر از اینستاگرام) توانسته است ۲ میلیارد و ۱۹۶ میلیون کاربر فعال ماهیانه را به خود جذب کند. با این اواصاف اصلا بعید نیست که اینستاگرام در آیندهای نه چندان دور گوی رقابت را از فیسبوک برباید. مطمئنا سرویس جدید IGTV هم در رسیدن به این هدف به اینستاگرام کمک خواهد کرد.
.
.
.